کمپانی کوکاکولا، آماده است تا با پرداخت مبلغ سالانه 80 میلیون یورو به پرس، او را متقاعد کند تا در نهایت نام کوکاکولا در کنار نام سانتیاگو برنابئو قرار دهند

سایت تیم ملی- این روزها همه ورزشگاه خانگی باشگاه رئال مادرید را با نام سانتیاگو برنابئو، یکی از روسای موفق و پرافتخار این باشگاه می شناسند. اما حالا یورومریکاس اسپورت مارکتینگ در گزارشی یادآوری کرده که کمپانی سرشناس کوکاکولا ممکن است با پرداخت مبلغی هنگفت، نام رئیس پرافتخار باشگاه مادریدی را زیر سایه خودش ببرد.

در این گزارش یادآوری شده که کمپانی کوکاکولا، آماده است تا با پرداخت مبلغ سالانه 80 میلیون یورو به فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه مادریدی، او را متقاعد کند تا در نهایت نام کوکاکولا در کنار نام سانتیاگو برنابئو قرار گرفته و در ورزشگاه خانگی رئال مادرید، کلمه «کوکاکولا» نیز گنجانده شود. این در حالی است که در ماه های اخیر صحبت ها و گمانه زنی های زیادی در مورد تغییر نام ورزشگاه خانگی باشگاه مادریدی به گوش می رسید و شنیده می شد که به عنوان مثال کمپانی صاحب نام مایکروسافت قصد دارد تا حق نام ورزشگاه مادریدی را مال خود کند . البته فلورنتینو پرس، رئیس کهکشانی ها هم مذاکراتی با مدیران مایکروسافت داشت و در آن گفتگوها سران کمپانی آمریکایی حاضر شده بودند تا با پرداخت سالانه 50 میلیون یورو به رئال، نام ورزشگاه این تیم را خریداری کنند ولی عدم توافق با بیل گیتس ، حالا درها را به روی کمپانی های بزرگ دیگری باز کرده است و حالا مسئولان کوکاکولا با بهره گیری از ایده مایکروسافت، به سران سران باشگاه مادریدی آمده اند.

لازم به یادآوری است که این اولین بار در دنیای فوتبال نیست که مسئولان یک باشگاه با فروش «نام ورزشگاه»شان به درآمدزایی می پردازند و این اتفاقی است که اخیرا خیلی هم مد شده. سران باشگاه آرسنال در سالهای اخیر و بعد از توافق با یک کمپانی پرواز اماراتی ورزشگاه خانگی شان را «امیریتس» گذاشته اند. ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ بعد از توافقی پردرآمد برای باواریایی ها «آلیانس آرنا» نام گرفت و ورزشگاه منچسترسیتی هم پس از توافق با کمپانی خطوط هوایی اتحاد، به این اسم تغییر نام داد. از سوی دیگر حتی سران باشگاه بارسلونا هم در نظر دارند تا با پذیرفتن چنین توافقی، بخشی از مبالغ بازسازی نوکمپ یا ساخت ورزشگاه جدیدی را تامین کنند و شنیده می شود که برنامه فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه مادریدی هم برنامه ای مشابه با ایده سران بارساست و او در صورت فروش حق نامگذاری ورزشگاه خانگی مادریدی ها ، این پول را برای بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو هزینه نماید.